08 juni 2012

Så fik vi Kalibers dom..

Vi havde i dag dyrlæge ude. Vi troede kun der kom en dyrlæge, men om der så ikke kommer to. Dét var lidt af en overraskelse, men det var nok meget godt, da en ikke kunne have gjort det alene ;-))
Vi startede ud med en bøjeprøve, hvor han hoppede lidt, af smerte, men ellers stod han meget stille! :-D
Højre bagben var lidt sværere at bøje end venstre bagben, så allerede der var dyrlægen mistænksom.
Vi snakkede så lidt frem og tilbage. Vi blev enige om, at lade være med at scanne ham, for der ville vi alligevel ikke kunne se noget, eftersom det ikke var noget med senen. Så det ville være dumt. Vi snakkede så om, at give ham 2-3 mdr. fri på folden også se tiden an. Vi snakkede om blokader og om røngten. Jeg valgte så at få ham røngtenfotograferet, hvilket jeg nu er super glad for! Havde jeg ikke valgt det, vidste jeg ikke hvad han fejlede! Så nu har jeg endelig diagnosen: Spat i begge bagben :-((
Det var ret tydeligt, da dyrlægen forklarede hvad jeg skulle se efter :-((

Kaliber må nu ikke bruges til dressur, spring eller undervisning. Alm. ridning er bandlyst for os nu, så skovture og jordtræning er vores fremtid <3<3<3 Andet må vi faktisk ikke lave :-((
Jeg skal holde øje med, om han ændrer humør og væremåde, da det kan været et tegn på, at det gør ondt. :-((
Men lige nu er han en glad hest, som kom mig travende i møde på folden i dag :'-D<3 Dét gjorde mig glad! :-D<3<3<3 Elskede hest!<3

Lidt billeder fra i dag, der er ikke ret mange, og de er taget med en mobil, i en mørk stald xD

Røngtenfotograferingen er i fuld gang.

Røngtenfotograferingen er i fuld gang.

Billedet kommer på skærmen 5 sek. efter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar